Newcastle en Port Macquarie

Hi Mates!

Ik vind het echtleuk dat jullie reageren op deze verhalen, is echt mooi om te zien! Hier weer even een kort verhaaltje van iets meer dan een week:
De busreis naar Newcastle was echt bijzonder. De weg was grotendeels omringd door bos met af een toe een open plekje waarin een prachtige ondergaande zon te zien was aan de zee. Veel verschillende stranden met palmbomen, echt supermooi. In de bus kwam ik voor 't eersteen echte australiër tegen. Hij vertelde mij hoe hij leefde bij de dag.Ook dat als je rustig inademd, je ogen dicht doet, je in een soort flow komt waarin je zoveel kan horen en ruiken. Hij zei datals je dit een paar keer per dag doet, je lekker ontspannen blijft. Zijn helefamilie deed het..Bijzonder verhaal maarmisschien is het de redenwaaromAustraliërs zo relaxed zijn :)

Newcastle,7de grootste stad van Australië maar je merkt het totaal niet. Het is er echtheel rustig. Ik had niet geboekt voor een hostel maar gelukkig was er nog 1 bed vrij. Het vreemde was dat ik maar een paar backpackers tegen ben gekomen in Newcastle. De meesten waren tijdelijk in de hostels omdat ze een semester naar de universiteit van Newcastle gingen. Zij zochten alleen nog voor een apartement.Met5 mensen van het hostel die naar de universiteit gingen benik 3 dagen opgetrokken.
Het strandzatdoor de overstromingenvan Queensland vol met troep, maar ook met vet veel kwallen en blowfish. Het bijzondere was dat de golven echt supergroot waren. Er waren dan ook veel surfers die de big waves ingingen, was echt mooi om te zien. Er was verder niet heel veel te zien in Newcastle dus ik ging verder naar Port Macquarie.
Op dezelfde dag dat ik daar aangekomen was (zo'n klein stukje op de kaart duurt 5 uur ong...) had ik meteen al vrijwilligerswerk. Ik ging even vragen of ditmogelijk was en met mazzel konik dag daarna al beginnen.Schoonmaken!!! ... Ik was hier wel blij mee want voor 2 uurtjes werk per dagkrijgje overnachtingen en gratis internet,je was doenen bijvoorbeeld een fiets huren. De meeste mensen noemen me hier trouwens Will omdat Wouter moeilijk is om uit te spreken.. De directeur is trouwens echt een maffiabaas, moest ik ff noemen.

De eerste paar dagenwaren echt chill. Ik had een voetbal gekocht en bij het hostel hadden ze een gitaar met een boek waar101 guitar songs instonden dus alleen kon ik me in ieder geval goed vermaken :) Daar heb ik echt veel plezier mee gehad, totdat een snaar was geknapt..:(
Verder ben met een groepje naar een koala-opvangcentrum geweest. Dit was midden in een tropisch bos waar je ook een paar koala's in het wild kon zien. Koala's zijn echt zo maaster :D haha echt, ze zijn zoo sloom! Ze slapen 16 a 20 uur per dag!.. In de omgeving waren ook een aantal papegaai-achtigen en andere veel te grote/mooie vogels te zien.Moet misschien maar even een vogelboekje kopen.. :)
Met een gast uit Nijmegenheb ikeenfietstocht gedaanlangs de kust en iets buiten Port Macquarie. We zagen cricket, bowls (soort curling alleen dan op gras) pelikanen, waterslangen, blauwekrabbetjes en bodyboarders. Was echt een supermooie tocht. Later heb ik met iemand uit Canada nog een fietstocht gemaakt langs een rivier door een mangrovebos eneen dik oerwoud :) We zagen veel gekleurde insecten en ook een waterdragon (een soort grote hagedis). Iets verderop kwamen we op een plek waar (geen grap) duizenden vleermuizen waren!! Daarna gingen we verder naar Pelican Island waar (ook geen grap) duizenden blauwe krabbetjes(soldiercrabs) waren!!! Was echt heel bijzonder :)
Ik heb nu al een paar keer gebodyboard. Het is haast niet te doen zonder flippers, je moet namelijk vaart maken als je in de golf zit om er ook daadwerkelijkin mee te gaan. Locals doen 360s ofgaan staan op een bodyboard wat echt supertof is om te zien.
Het is hier nu echt heet. Ik had blijkbaar niet goed ingesmeerd want ik was echt vet verbrand :S!
Morgen ga ik naar een observatoriumwaar je (met een beetje mazzel) Saturnus kunt bekijken. Overmorgen ga ik kayakken waar je(ook hier met een beetje mazzel) dolfijnen kunt zien!Verder lekker naar het strand mn bodyboardskills verbeteren :)

Nog een paar dagen werken voor het hostel en dan ga ik door naar Coffs Harbour en Byron bay waar ik 3 dagen surflessen ga nemen.

Het is pas 2 week geleden maar het gaat supersnel :) Het is dus wel relaxed dat ik hier even kon blijven omdat het nu ook lekker weer is en reizen gewoon veel tijd kost.

Ik laat snel weer wat van me horen!

Greetz,

Wouter,Will,Woet,whatever

The Beginning

Het duurde ff, maar ik ben nu toch echt in Sydney!De vlucht was echt niet normaal lang..22 uur! Al helemaal alseriemand naast je zietdiekeihard stinkt, damn.. Gelukkig kon je wel lekker films kijken :) Ik zat alleen niet bij een raampje dus ik kon helaas niet veel naar buiten kijken.

Maar eerst moest ik nog vliegen van Bremen naar Londen. Daar kwam ik aan in een klein hostel vlak bij Hyde park. Na een tijdje gepraat te hebben met 2 mensen uit New York, iemand uit Sydney en iemand uit Verona had ik meteen al email-adressen uitgewisseld!Die ochtend moest iknogal vroeg wegrichtinghet vliegveldLonden Heathrow.Naongeveer 14 uur vliegen kwam ik aan in Singapore, evenbijtankenen weer verder. Toen ik eenmaal was aangekomen in Sydney ging ik met de bus naar het hostel waar ik 4 nachten ben gebleven. Het hostel was echt supergroot, het had echt 7 verdiepingen ofzo..

De eerste 2 nachten moest ik even wennen. Je merkt namelijk echt dat je alleen bent. De meesten hebben al een groepje gevormd of reizen samen. Maar je merkt wel dat iedereen zo relaxed is! Iedereen wil elkaar leren kennen :) Toen ik wat minder gespannen was, had ik al snelwat nieuwe mensen ontmoet. Metmensen uit Kaapstad, Praag, Dublin en Londen ben ik toen naar the Opera House en Harbour bridge geweest. Daarna nog naar een supermooi aquarium. Het probleem was alleen een beetje dat het nogal regende.. Het was wel lekker warm maar het was niet het weer dat je verwacht bij Sydney. Nu is het wel weer mooi maar het is nog steeds redelijk bewolkt. Verder is Sydneyeen erg mooie stad. Vooral de skyline is indrukwekkend.

Op valentijns-dag ben ik naar de Blue mountains geweest. Dit was echt veel te mooi :) Het was wel nogal mistig dus je kon niet alles even goed zien. Hier en daar een kangaroo, wat rare vogels, watervallen, allemaal omringd door een supergroot regenwoud-achtig bos.

Diezelfde dag nog uitgeweest. Op Valentijnsdag is dat is echt veel te lijp.. Iedereen was geschminked en rood/roze gekleed, was echt supergezellig :)

Ik ga zo met de Greyhound-bus naar Newcastle. Het wordt weer mooi weer dus chill naar t strand.

Het is evenwennen maarhet nu al zo tof, damn ik heb echt vet veel zin in de komende tijd!!

No Worries Mate!!

Woet

Welkom!!!

Lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie, kenissen en anderen!!!

WOOHOOO!!! 9 februari is het zover! Dan ga ik de reis van mijn leven maken! Eerst vanaf Winsum ZUID naar Bremen met de hiSpeed trein. Dan vanuit Bremen naar Londen. Dan de volgende ochtend om 11.15 via een stopover in Singapore naar Sydney!!! Daar verblijf ik 3 maanden waarin ik heel graag wil gaan surfen en diepzee duiken. Hier en daar een week keihard werken in de fruitteelt of een avondbaantje bij een strandbar. Zo ga ik vanuit Sydney een rondje maken via de oostkust, het tropische noorden, the outback (midden-AU) en het stedelijke zuiden.

Hierna op 07-05 naar Auckland (Nieuw-Zeeland!!!) vanuit Sydney. Auckland bevindt zich op het noordereiland. Als het een beetje meezit kan ik hier bij een echte New-Zealandse footballclub gaan voetballen. Vanuit de club ga ik dan (vrijwilligers)werk doen en de locals leren kennen. Aangezien NZ een stuk kleiner is dan Australië zal het reizen wel een stuk sneller gaan. Alsnog zal ik in dit Kiwi-Island er alles aan doen om zoveel mogelijk te zien van al deze wonderen en Lord of the Rings-plekken.

Mijnreis zal eindigen in Hong Kong waar ik 4 nachten zal verblijven. (( En voor de mensen die nog goedkoop een playstation 3 willenhebben (ik kan wel regelehh =D ))

Ik zal 15-07 vanuit Hong Kong weer naar het ó zo mooie Nederland terugkomen en daar proberen alles op een rijtje te zetten na zo'n lange reis.

Ik zal m'n best doen om dit weblog af en toe bij te vullen met leuke verhalen over avonturen en ervaringen die ik er op ga doen. Het zal wel lastig worden aangezien ik niet beschik over dagelijks internet. Reageer gerust op deze verhalen en foto's, ik zal proberen zo ook een beetje contact te houden. Via de kaart kun je zien waar ik me precies bevind en waar ik ben geweest.

Ik zal jullie in ieder geval wel missen hoor!!

Verder gaat het helemaal goed komen,