Newcastle en Port Macquarie

Hi Mates!

Ik vind het echtleuk dat jullie reageren op deze verhalen, is echt mooi om te zien! Hier weer even een kort verhaaltje van iets meer dan een week:
De busreis naar Newcastle was echt bijzonder. De weg was grotendeels omringd door bos met af een toe een open plekje waarin een prachtige ondergaande zon te zien was aan de zee. Veel verschillende stranden met palmbomen, echt supermooi. In de bus kwam ik voor 't eersteen echte australiër tegen. Hij vertelde mij hoe hij leefde bij de dag.Ook dat als je rustig inademd, je ogen dicht doet, je in een soort flow komt waarin je zoveel kan horen en ruiken. Hij zei datals je dit een paar keer per dag doet, je lekker ontspannen blijft. Zijn helefamilie deed het..Bijzonder verhaal maarmisschien is het de redenwaaromAustraliërs zo relaxed zijn :)

Newcastle,7de grootste stad van Australië maar je merkt het totaal niet. Het is er echtheel rustig. Ik had niet geboekt voor een hostel maar gelukkig was er nog 1 bed vrij. Het vreemde was dat ik maar een paar backpackers tegen ben gekomen in Newcastle. De meesten waren tijdelijk in de hostels omdat ze een semester naar de universiteit van Newcastle gingen. Zij zochten alleen nog voor een apartement.Met5 mensen van het hostel die naar de universiteit gingen benik 3 dagen opgetrokken.
Het strandzatdoor de overstromingenvan Queensland vol met troep, maar ook met vet veel kwallen en blowfish. Het bijzondere was dat de golven echt supergroot waren. Er waren dan ook veel surfers die de big waves ingingen, was echt mooi om te zien. Er was verder niet heel veel te zien in Newcastle dus ik ging verder naar Port Macquarie.
Op dezelfde dag dat ik daar aangekomen was (zo'n klein stukje op de kaart duurt 5 uur ong...) had ik meteen al vrijwilligerswerk. Ik ging even vragen of ditmogelijk was en met mazzel konik dag daarna al beginnen.Schoonmaken!!! ... Ik was hier wel blij mee want voor 2 uurtjes werk per dagkrijgje overnachtingen en gratis internet,je was doenen bijvoorbeeld een fiets huren. De meeste mensen noemen me hier trouwens Will omdat Wouter moeilijk is om uit te spreken.. De directeur is trouwens echt een maffiabaas, moest ik ff noemen.

De eerste paar dagenwaren echt chill. Ik had een voetbal gekocht en bij het hostel hadden ze een gitaar met een boek waar101 guitar songs instonden dus alleen kon ik me in ieder geval goed vermaken :) Daar heb ik echt veel plezier mee gehad, totdat een snaar was geknapt..:(
Verder ben met een groepje naar een koala-opvangcentrum geweest. Dit was midden in een tropisch bos waar je ook een paar koala's in het wild kon zien. Koala's zijn echt zo maaster :D haha echt, ze zijn zoo sloom! Ze slapen 16 a 20 uur per dag!.. In de omgeving waren ook een aantal papegaai-achtigen en andere veel te grote/mooie vogels te zien.Moet misschien maar even een vogelboekje kopen.. :)
Met een gast uit Nijmegenheb ikeenfietstocht gedaanlangs de kust en iets buiten Port Macquarie. We zagen cricket, bowls (soort curling alleen dan op gras) pelikanen, waterslangen, blauwekrabbetjes en bodyboarders. Was echt een supermooie tocht. Later heb ik met iemand uit Canada nog een fietstocht gemaakt langs een rivier door een mangrovebos eneen dik oerwoud :) We zagen veel gekleurde insecten en ook een waterdragon (een soort grote hagedis). Iets verderop kwamen we op een plek waar (geen grap) duizenden vleermuizen waren!! Daarna gingen we verder naar Pelican Island waar (ook geen grap) duizenden blauwe krabbetjes(soldiercrabs) waren!!! Was echt heel bijzonder :)
Ik heb nu al een paar keer gebodyboard. Het is haast niet te doen zonder flippers, je moet namelijk vaart maken als je in de golf zit om er ook daadwerkelijkin mee te gaan. Locals doen 360s ofgaan staan op een bodyboard wat echt supertof is om te zien.
Het is hier nu echt heet. Ik had blijkbaar niet goed ingesmeerd want ik was echt vet verbrand :S!
Morgen ga ik naar een observatoriumwaar je (met een beetje mazzel) Saturnus kunt bekijken. Overmorgen ga ik kayakken waar je(ook hier met een beetje mazzel) dolfijnen kunt zien!Verder lekker naar het strand mn bodyboardskills verbeteren :)

Nog een paar dagen werken voor het hostel en dan ga ik door naar Coffs Harbour en Byron bay waar ik 3 dagen surflessen ga nemen.

Het is pas 2 week geleden maar het gaat supersnel :) Het is dus wel relaxed dat ik hier even kon blijven omdat het nu ook lekker weer is en reizen gewoon veel tijd kost.

Ik laat snel weer wat van me horen!

Greetz,

Wouter,Will,Woet,whatever

Reacties

Reacties

sybe

gast, het klinkt allemaal te vet! hoop snel ook wat foto's te zien. want het lijkt allemaal zo mooi hoe jij het beschrijfd. hoor wel weer van je !

later

vic

ajax - fiorentina 1-1:)
ajax door in uefa

Wim en Fonnie

Zoals je van je vader ook al hebt begrepen: Al die verhalen over Ajax zijn leugens! Van Basten is al ontslagen en de credietcrisis jaagt alle sponsors weg!
Verder werken wij ons een slag in de rondte en hebben medelijden met jouw verbrande huidje. Als wij 10 maart de staats winnen komen wij met Herman en Corrie langs! Normaal gesproken zaten wij vandaag onze trouwdag in Luino te vieren in de Italiaan. Zullen we dat in 2010 dan maar weer doen?
Veel plezier!

Eelko & Marie

He Will,

We zijn jaloers. Wat een gave foto's.

have fun

trynke sterk

lieve woet
De kapper komt hier zo maar ze is er nog niet en om de tijd te doden heb ik dit allemaal moeten lezen
Het is wel de moeite waard
Ik zeg steeds dat ze jou op moeten zoeken maar dat willen ze niet. raarrrr ik wist t wel
NY was fantastisch !
Pas goed op je zelf en eet meer dan voldoende (Ook ongezonde dingen)

Trynke

Died!

DUDE! haha vet om je net ff te spreken, was vergeten te vragen wat deze site nou was dus ik heb een half uur lang gegoogled ofzo, bleek supereasy te zijn. haha! vette verhalen dude, ik heb je site al ff aan mn favorieten toegevoegd. ik denk dat die flowmanier van die ozzy wel iets voor mij is, zal het eens gaan proberen ;)

dude, ik spreek je misschien snel weer, blijf deze shit nu sowieso in de gaten houden! :)

en jij sowieso nog veel plezier, je bent nog ff "Gone fishin'", volgend jaar ben ik aan de beurt al zal mijn reis meer in de sneeuw zijn haha!

spreek je w00t, much love!!

Emmy

Wouter!

Echt toffe/lijpe/gekke/mooie etc. foto's! En weer leuke verhalen! Ben weer benieuwd naar de volgende!!

Liefs

hannyhaverkort@hotmail.com

Hallo Wouter!!!
Als ik het zo allemaal lees dan heb jij het wel naar je zin!! Mooie foto's en leuke verhalen...ik blijf het volgen.
Als je naar new Zealand gaat heeft Joop nog een adres van de grootste kiwi boer van NZ (familie) misschien een gratis slaapplek ...en werk hahaha.
je weet maar nooit.
Heel veel groetjes en geniet jongen!!!!
Liefs Hanny

Biggie

You People!

Hij gaat lekker zoals ik lees! Goeie verhalen, klinkt sterk.
We hebben elkaar helaas misgelopen in Buenos Aires, maar we spreken wel weer ergens anders af.

New York was echt heel goed te doen. Allles een belangrijke dingen natuurlijk gezien, lekkere toeristen geweest daar. Cd's ingeslagen voor weinig, en gewoon rondgedwaald langs alle hoge gebouwen. We hadden een mooi appartement in het centrum. We hadden het wat dat betreft te goed, beetje honden waren wij ;)

Zo. Eigenlijk zal ik nu allemaal Winsum/Groningen/Nederland nieuwtjes moeten opschrijven, maar daar gebeurt niet zoveel anders als anders. Is nog wel dinsdag of woensdag een vliegtuig neergezstrort bij Schiphol. groot nieuws 9 doden. Maar dat wist je misschien al een week. Leuke feitjes.
Haulerwijk 1 - Hunsingo 1 uitslag: 2-3 verlies. Verrassend.

Maar jij moet gewoon lekker foto's maken en zeer veel chillen. Gaan wij dat ook proberen.
Groetjes aan de soldiercrabs en spreek je wel weer via je woetblog!

X Bad

sientje

Ik val eindelijk wat af! Niet veel, maar ik ben er wel trots op. Vrouwtje is streng en laat het bij 1 bakje. Selie was het hele weekend hier en werkte mij behoorlijk op de zenuwen. Gelukkig nu weer rust.
Ik mis je
Sien

Niels

Yo whatever!!

Die kat van je is vet! Hij kan typen! ;-)
Goed om weer wat te lezen lullo! Geniet ervan, maar jammer van die snaar! hehe... (mooie foto trouwens van die gitaar! oh, en ook van de rest...)

Later, Niels

Wim & Andries

Yo Down Under!

Hoe is het surfen gegaan?

- AZ uit de beker! ... Volendam in de 1/2 finale.

Laterzzz

Tiphaine

Bonjour Will! (c'est aussi plus facile pour moi a prononcer!!! :) )
Je ne parle pas Hollandais et je me suis dit que ca faisait "cool" de te laisser un bout de message dans ma propre langue!
Alors, ton frérot, tout bourré, m'a gentiement tout traduit pendant que je chantonnais (enfin beugler...) et j'espere que tu riras en imaginant tout ca...
En tout cas, t'as l'air de t'éclater et de vivre une expérience inoubliable et unique! Alors, je te souhaite évidemment encore beaucoup de merveilleuses aventures que tu raconteras, les yeux tout brillants, a tes potes et a ta famille en rentrant!
N'oublie pas que ce que tu vis est génial... garde la tete bien haute et apprécie!!!!!!!!!!!!!!!
j't'embrasse fort de loin et ENJOYYYYYYYY

Vic

Vertaal dat maar even... :)

ik spreek je snel, veel plezier!

x, vic

Laura

Ik ben zo trots op je wout!
Heel veel plezier! Dikke kus

Astrid Haverkort

haay Woet,

Ik lees je verhaaltjes fanatiek. Helemaal leuk!
Veel plezier verder!

Liefs Astrid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!