Goebelen

Dus ik kijk zo naar beneden.. Damn,toch besthoog..

3....2....1....JUMP!

WAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! (adem) WAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!

Met een rood hoofd kom ik naar boven, wist ik veel dat je aan zo'n touwtje moest trekken zodat je niet ondersteboven maar zittend 134 meter naar boven komt.
Een ding weet ik wel, dat was echt MAAAASTER :) hahah, echt supertof!

Teruggereden langsskigebied 'the Remarkables' en Lake Wakatipu. Begint nu toch echt koud te worden.
Queenstown is het stadjewaarin bijna alles mogelijk is, het stadje van de fergburger, het stadje van frisbeegolfen 'the place to be' voor backpackers. Van lugen totsnowboarden en van bungeejumpen tot paragliden.

Samen met Rein, Frank en Mascha in hostel 'Resort Lodge' gezeten en Queenstown verkend door uit te gaan in the World Bar waar ze een mix van cocktails schenken in theepotjes.

2 dagen later eenauto gehuurd en naar Milford Sound gereden. Met een cruise langs honderden watervallen en ongelofelijk mooi berggebied gevaren. Dit gebied slaat echt nergens op. De rit ernaartoe is ook echt te mooi voor woorden! Je wilt daar echt meer ogen hebben.

Een nachtje overgebleven in Te Anau om vanuit daar eendagwandeling van de Keplertrack telopen.Een aantal prachtige riviertjes en mistige meertjesgezien. Ook kwamen we een langs een redelijk ordinaire boom... (zie foto)

Verder gereden langs de zuidkust waar we Steward Island konden zien. Best dicht bij de zuidpool! Iets later aangekomen in Invercargill, een klein stadje.

In 'the Warehouse' snel ff een goedkope maar wel zeer chille joggingsbroek gekocht. Is wel relaxed als het zo koud is namelijk. Die ochtend doorgereden naar Owaka via de 'Catlins Coast'. Met een beetje mazzel kun je langs deze kustlijn zeeleeuwen, yellow-eyed penguins, zeehonden en zelfs walvissen zien. Wij hebben zeehonden en een zeeleeuw gezien wat echt heel indrukwekkend was!

Na Owaka zijn we weer teruggereden naarQueenstown, via de eerste beetjes sneeuw.

Waarom niet, ik wou het toch altijd al een keertje doen. Ik weet dat ikgeensemi-acoustische gitaar heb maar boeie ook.Dus ik pakte mijn gitaaren ging op straat spelen.Naietslanger dan2 uur spelenwaren mijn handen redelijk gevoelloos geworden dusmoest ik haast wel stoppen. 56 dollar, niet slecht! Heb het die dag later weer gedaan en in dezelfde tijd 46 dollar verdiend!Ik werdzelfs gevraagd om te spelen in'the skybar', helaaswouden zemij inplannen voor een week later,zo lang wou ik echter nietblijven inQueenstown. Maar altijd leuk om gevraagd te worden :)

Na wat frisbeegolf, een aantal ferburgers,lugingen wat lijpe avonden later, besloten Frank en Rein verder te gaan richting Lake Tekapo. Ik besloot om naar Dunedin te gaan waar ik via via een voetbalwedstrijd zou kunnenspelen.

Omdat hetdie dag flink had gesneeuwdduurde het heel lang(sneeuwkettingen om 8 busbanden doen duurt even)om daar met te bus te komen.Eenmaalin Dunedin meldde Barry van Gorp mij dat hij was ingesneeuwd en me niet kon oppikken.Die dag erna nog steeds niet.Gelukkig die dag erna,op een donderdag, wel.

Barry en Ria zijn vrienden van Ard Torringa, moi. Zij wonen hier al meer dan 40 jaar en praten beide nog steeds tilburgs-engels. Lieve mensen, kon daar meteen mee-eten en overnachten. (en mijn was doen, Chillll)

Barryliet me veel zien van Dunedin, o.a. de stijlste weg van de wereld. Ookbracht hij me naar Otago Perninsula, eenplaatsje iets uit Dunedin waar een albatrossenkolonie zit. Na eenaantal chicks en adults gezien te hebbenmet een spanwijdte van over 3 meter (!)bracht hij me terug via Otago United.Bij deze voetbalclub regeld Barry de financiën.Omdat hijbestbekend is in de omgeving als het om voetbal gaat kon hij me mee laten spelen met een locaal team:'Roslyn Wakiri A.F.C.'.Als ik in de zomerkwam zouik mee kunnen spelen met de jeugd van Otago Uniteddie in de national league speeld van New Zealand.

Die avond ook meteen meegetraind. Ik kwam er al snel achter dat mijn conditie waardeloos was, heb 4 maand geen training gehad! Maar het ging wel goed :)

Zaterdag: Roslyn Wakari vs University team of Otago.Een paar akka's en panna's later, jwz, met 5-1 gewonnen! 1 gescoord, 2 assists enlater in de kantine uitgereikt tot player of the day! Echt supertof!

's Avonds met wat lui van het team naar bar 'the duke' gegaan en the All Blacks zien winnen van Frankrijk. Ka Mate, Ka mate Ka Ore Ka Ore, Hii!

Een paar dagen lang brinta (maaster!!) enbroodjes hagelslag gegeten.Zelfs Studio Sport gezien! Ikvoeldeme al een klein beetje meer thuis!

Heb nu toch echt wel zin om naar Hong Kong te gaan. Daaris het ongeveer 35 graden! In Dunedin zijnde dagennamelijk kort en is het koud en winderig.

Maar ondanks het weer, overal waar je komt,in Nieuw Zeeland is allesongelofelijk mooi.

Kus van Woet!

P.S. Dikke knuffelen kus voor iedereen die geslaagd is!!!! En voor iedereen die niet geslaagd is:Shit Happens!

Reacties

Reacties

Niels

Nog bij Cadbury in de chocofabriek geweest? :D En neem Tui's voor me mee!

Woet

Nee, die was gesloten! Het bleek dat door de kou een soort chocoladewatervalletje bevroren was waardoor het verder allemaal stil stond..

Tui's komt goed ;)

nu in Lake tekapo, -8 :S

sybe

dude, klinkt weer vet man ;)! maare als het is nu 25+ hier dus je mag ook wel een beetje jaloers op ons zijn nu:), haha. tot over 3 week ofzo :D..

later!

rosuldir

noob hong-kong

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!