Bye Bye, Zwaai Zwaai

Ik dacht dat mn vader een grote neus had, maar de neus van een potvis jonge .. heus ook best wel beetje groot! Dat is dan ook echt het eerste wat je ziet. Echt indrukwekkend. In Kaikoura heb ik 6 potvissen gezien, de 4de grootste walvis van de wereld. Ook de Southern Royal Albatross, met de grootste spanwijdte ter wereld (3.6m). Nadat ze hun longen weer gevuld hebben met wat frisse lucht, is hun terugkeer naar de bodem van de oceaan een mooi aanzicht. Een staart van waarschijnlijk een paar ton komt boven water en gaat in slow-motion weer naar beneden.

Ik werd iets buiten Kaikoura opgepikt door een vrachtwagen, onderweg ergens gedumpt en niet veel later weer opgepikt door een andere vrachtwagen. Ik belandde ergens in de suburbs van Christchurch. Dit was best vreemd want vrachtwagens stoppen meestal nooit voor lifters.

De laatste paar dagen van Nieuw-Zeeland begonnen in Christchurch. Opzich een leuke stad, veel engelse architectuur en een mooi groot plein in het centrum. Beetje misgecalculeerd.. moest hier bijna een week verblijven. Wat natuurlijk geen ramp is maar een stad is snel gezien. Dus ik besloot wat extra aandacht te besteden aan mn gitaar. Heb 2 nieuwe nummers (nu 7 in totaal) gemaakt en een soort jamsessie/optreden gehad in een ierse pub =) Verder nog een paar potjes groot schaak gespeeld (schaakstukken van 1m hoog) midden op het plein tegen wat random junkies.. =)

Maar toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen van oceanie. Een levenservaring die ik altijd bij me zal dragen en me ook zeker positief heeft veranderd. Genoeg bij te kletsen iig!

En er is 'slechts' anderhalve week china/hong kong te gaan! Een heel ander soort verhaal natuurlijk. Dit werd meteen bevestigd toen ik na een vlucht van 9 uur het vliegveld van Hong Kong uitstapte. Spontaan begon ik te zweten.. 8 uur 's avonds en 31 graden.. met een dikke backpack op mn rug en een kleinere tas en gitaar in mijn handen. Meteen chaos. Overal mensen met kapjes en zowieso overal mensen. Heb door allemaal chinese tekens en bordjes een busticket naar het centrum weten te bemachtigen. Deze rit was er een uit duizenden! Langs honderden flats en lichtjes aangekomen in hostel yesinn. Nouja, niet echt. Ik wist half de weg te vinden maar gelukkig was er iemand die me de weg wou wijzen. Obediah So, 18, liet me echt alles zien en hielp echt enorm. Toen ik aankwam in het hostel kreeg ik een briefje van de receptie: 'Yo gast! Bier in de koelkast, heineke Ouwe!' haha, echt mooi! Iemand die ik in Byron bay had ontmoet, daarna in Cairns en toen ook nog in Christchurch wist dat ik daar ook ging verblijven, geen slechte binnenkomst!

De volgende morgen een aantal urur samen met Obediah en zijn homeboys gevoetbald op Victoria Square, een groot sportpark. Daarna een beetje rondgedwaald door deze onvoorstelbare stad. All Stars gekocht voor 10eu =D

Binnenkort naar Guilin in China. Daar hopelijk wat chinese cultuur meepakken en dan toch echt terug naar het zonnige nederland. SIEN!!

Tot snel!

Bye Bye, Zwaai Zwaai!

Smaks! W00T

Reacties

Reacties

tonnie

lieve wouter
Wat een wereldreiziger ben je toch,denk ik net dat je in hong kong blijft ligt er alweer een ander doel in het verschiet.Zo te horen heb je iig veel mooie dingen beleefd en gezien.En je maakt mooie fotos(als je er zelf niet opstaat...haha)Die van nz, daar werd ik nou jaloers van!! En morgen vier je je verjaardag in den vreemde en dat is misschien wel even slikken maar we zijn niet zo ver weg meer en denken aan je.Een hele fijne dag en natuurlijk gefeliciteerd,en een dikke pakkerd en het is maar goed dat dat op afstand is want het is hier zweten geblazen!!Tot gauw en geniet van je laatste dagen als het kan.liefs tonnie

sien

zitten we klaar hoor... schoongelikt, met een verse muis, papiertje d'r nog om... laat jij je zeker weer inpakken door zo'n religieuze poes. Mondkapje op jij!
oke daar komt ie dan:

(melodie: Lang zal ie leven
tekst Sien)
miauw miauw miauw miauw
Miauw miauw miauw miauw
Miauw miauw miauw jou mi auw auw auw auw
in de mi auw auw
in de mi auw auw


SIEN

Niels

GEFELICITEERD!

heb 't met je broer vast gevierd in wat kroegen in A'dam! doen we snel een keer over! sweet as!

enjoy!

Marian

Nou, hier dan ook nog maar een keer: happy birthday, en vermaak je in Hongkong cq China!
Tot gauw!

xxx

kees & henriette

He wouter..Van harte gefeliciteerd ! sjonge jonge, wat een super verhalen en foto's, zeg. Hebben het allemaal goed kunnen volgen. Echt een geweldige ervaring. veel plezier nog en tot gauw in grunn..

XXX kees en henriette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!