The end of the beginning

Daar zat ik dan, in Emu's park.Omringd doorlegestapelbedden.
Blijkbaarniet zo populair, dit dorpje.Tot mijn verbazing wel een zeer gezellige avond gehad. Gejammed samen met een Ier, wat leidde totBundeburg & Cola, rode wijn, krokodil, fish & chips en een aantal biertjes van het huis.
Voor een jug of beer een week snowboarden in Nieuw-Zeelandaangeboden gekregen van Thomas Radcliffe! Om maar even een beeld aan te geven van de Kiwi's.
Daar zat ik dan, in Emu's park. Aangeschoten en vol, met een Nieuw-Zeelands telefoonnummer in mijn handklaar om te vertrekken met de nachtbus naar Airlie Beach.

Toen was er Airlie Beach, nog zo'n onverwachts dorpje. Je zoudenken dat dit dorpjenet als Rainbow Beach, een nietszeggend vertrekplaatsje is voor iets groters,the Whitsundays in dit geval.

De halveeast-coast tegen het lijf gelopen. Met een aantal hiervan gerelaxed aan een door menmade-lagoon. Je kunt ivm giftige kwallen, haaien, krokodillen en pijlstaartroggen niet zwemmen in de oceaan. 's Avonds een van de betere uitgaans-avonden gehad!
De volgende morgen klaargemaakt voor de Whitsunday's,het mooiste gebied vande east-coast.Omringd door tropische eilanden met tropische namen alsde 'daydream islands'. Samen met Justin en een toffe groep gezeild door deze eilanden. 3 dagen lang naar de meest onmogelijke zonsondergangen-en opgangen gestaard. 's Avonds verlicht door de sterren.Klinkt natuurlijk weer allemaal heel erg cliche maar dat mag ik doen als amateurschrijver.
Whitehaven beach, bekend om zijn witte,purezand. 98% puur silicium!.. (google)Ook hierkan je niet zomaarhet water in springen duswe moesten allemaal een stingersuit aan.

De Whitsundays bevinden zich in'the great barrier reef'.Snorkelen was dan ook echt geweldig,veelgekleurd koraal en regenboogvissen etc.

Afterparty in Airlie. Large Domino's voor 5 dollar (2.5 eu!)

Kapot in de nachtbus naar Cairns, niet kunnen slapen omdatde greyhound helemaal vol zat. Greyhound, koop heel even een paar van die stoelen uithet vliegtuig met die chille verstelbare hoofdkussens!

Neergeploft in hostel 'The Beach House', het daglicht niet meer gezien. Die avond weer veel bekenden tegengekomen. Met Anna,Cloë,Hanna,Sofia en Floris naar Gilligansgeweest. Heb daar toen een uur gitaar gespeeld voor approximately 100 man. Kreeg 3nachten gratis bier, niet slecht!

Cairns, toeristisch,lekker warm, gezellig entoch wel zo'n beetje het einde van de o zo relaxede East Coast. Traan..

Met een adventurebus naarCape Tribulation gereden. Cape Tribulation, het hoge noorden van Ozzy.. Oerwoud, mangrove, jungle aan zee.. Heb bij aankomst dan ook meteenal een aantal gekke beesten gezien, meeste daarvan waren 'Golden Globe Spiders'. Deze hand-grootte spinnen zijn niet alleen groot, ook gewoon ******* eng!! (zie foto's) De rest van die gekke beesten waren zoutwaterkrokodillen,frogmouth-uilen,green tree snakes,waterpython,green tree frogs (kunnen zo groot als een kleine voetbal worden) kassowarry's (zijn er nog maar 1200 van in de wereld) everzwijnen,southern forest dragon,turkey's,en veel insecten. Heb ook een waterpython vastgehouden.. sloeg nergens op. Misschien had Steve Irwin toch wat teveel invloed op me. Cape Tribulation was echt supermooi! Op de terugweg via de Mossman Gorge rivier teruggereden en door Port Douglas (gezellig klein dorpje).
Afscheid genomen van heel wat mensen,voornamelijk van Justin Preston, mn mattie van de East Coast ;) Echt wel even verdrietig geweest.. Maargoed de wereld wordt klein als je reisd! Ik kan hem altijd nog opzoeken.

Op het vliegtuig door beetje stress m'n gitaar vergeten in de shuttlebus, shit! Gelukkig heb ik de buschauffeur om kunnen halen om terug te rijden.. Net op tijd voor mijn vlucht naar Alice springs, the Red Centre.

Als ik thuis aan Australië dacht, dacht ik aan dit gebied. Ayers Rock, abboriginals en rood-woestijnachtig gebied.

In het vliegtuig merkte je al dat de omgeving roder en roder werd.Hetmoment dat ik uithet vliegveldstapte merkte ik dat erongelofelijk veel vliegen waren. Waarom willen die irritantebeesten echt in je oog,neus en mond zitten, damn.. Maargoed.

80% van de abboriginalszijn verslaafd.Ze krijgen geld van de regering wat ze allemaal gebruiken voor alcohol. En omdatalcohol voor hun relatief nieuw is worden ze er snel verslaafd aan.Ook voelen ze zich nog steeds slaaf in hun eigen gebied. Niet zo heelrelaxed om te zien.Wel mooie kunst, dat laten ze dan ook zien in heel Alice Springs. Overal kleur.

Het hostel'Haven'was ook echt super. Zoveel toffe lui ontmoet!Met een tour3 dagen doordit gebiedgereden. Met als hoogtepunten Uluru(Ayers Rock), Kata Tjuta (The Olga's) en Kings Canyon.Deze gebieden hebben we of beklommenen/of eromheen gewandeld. 'We' was een zeer relaxede en hechte groep van20 man. Het meest ben ik opgetrokken met Julian uit Zwitserland: Huhuhurugue!..,(vergeet dat) Troels uit Denemarken, Tim, Anna en Luise uitDuitsland enRik, Laura enMaud uit Nederland. Verder nog kameel gereden (Ergens in het begin van de vorige eeuw had een Sjeikuit het midden-oosten 10.000 kamelen geimporteerd in Australië. Deze moesten deeigenarenombrengen toener andere vervoersmiddelen gebruikt werden. Ditwouden zij niet doen en lieten de kamelen los.Hedendaagszijn ereen miljoenwilde kamelen in Australië!),elkeavond gitaar gespeeld met kampuur,wild gekampeerd onder de sterren in een soort slaapzak/tent(swag). Met Jack-d & Coke was dat geen probleem, herrinnerde me aan een andere vakantie ;) Het wasoverdag trouwens 30 graden en 's nachts tegen het vriespuntaan.Heb van guide Ben (Legend) veel geleerd over de abboriginal-cultuur en hun spirituele gedachten over veel dingen. Op de terugweg wegde-tailed eagles gezien! (3e grootste roofvogele vd wereld, eten o.a. dingo's en kleine kangaroos..) Afscheidvan de groep genomen in 'Annie's place' en later uitgeweest in'Bojangles', verrast hoe druk het was.

De volgende morgen was Julian helemaal aan het trippenomdat hij een steen had meegenomen van Uluru waardoor er volgends een gezegdenu een vloek op hem ruste.Toen hij daar achter kwam(geen grap)kon hij zijnportemmonee niet meer vinden terwijlhij zeker wist dat hij hem bij zich had.Hij begon nogalin paniek te raken en ging naar de receptie om de steenen eenfles vol met rood zand terugte gevenaan een guide zodat die hem weer'aan' Uluru kon geven. Toen hij dat gedaan hadkwamiemand naar hem toe die zijn portemonnee had gevonden. ??!!! Toen begon hij spontaan weg te rennen en te schreeuwen hahah echt supermooi!

1 mei, gratis didgeridooles gehad (+ beatbox versie van WOET).Later naar het Reptilehouse geweest waar ik een Python om me nekkreeg.. Ok.(die zijn staart trouwens in mn broekzak stopte) Een blue tonged lizard, een 2 hoofdig beest en nog een ander soort lizard vastgehouden. (zie foto's) Ook voor het eerst thorny devils gezien, echt bizarre beestjes.Hierna naar het Flying doctor museum geweest. Is trwouwensnog steeds actief. Ansac Hill beklommen, met uitzocht over Alice, iets later een fiets gehuurd en iets buiten alice wilde rock-wallaby's gevoerd! Ze kwamen gewoon op m'n schootchillen :)Via een local wat brokjes gekregen. 's Avonds voor het eerst in mijn leven 'echt' karaoke gedaan. 1ste geworden,50 dollar gewonnen (jason mraz, hij doet zn ding, je weet)

's Ochtends weer beetje sip naar hetvliegveld. Ik weet niet hoevaak ik afscheid heb moeten nemen maar ik vind het wel genoeg voor mijn hele leven.. Maargoed. Via adelaide (stopover, 2 uur gefreestyled (ja karim, je bent beter, check ff deze film: In the hands of god.) voor een rij taxi's (toffe reacties)) terug naar Sydney.. De trein genomen naar het wake-up hostel, waar het allemaal begon.

Lang uitgeslapen en echt even niks gedaan die dag. Ook leuk.

Dag later gechilled met chris (chris brown). Echt toffe gast. Begon met: 'yo dude, you got a ball?' klaar :)Die dag voetballend naarthe Operahouse, inde Skytower gevoetbald/geweest en's avonds gevoetbald tijdens vuurwerk ivm 21 jarig darling harbour.(zie foto's) ' s Ochtends methem gefreestyled voor het opera house (vette foto's + filmpje) Iets later zelf gewandelt over de harbour bridge met supermooi uitzicht over opera house, terug gelopen via the botanical gardens. Bal viel in de rivier, wel opgehaald, nat? hoezo..Ook nogvet chill gevoetbald in een kooi. Later opgetrokken met Greg, Andy, E-man en Angela. Met hun 's ochtends gewandelt naar bondi beach langs de kustvan Sydney. Iets later mijn laatste zonnige dag gehad op het strand en ook van Australië. Natuurlijk wel even een laatste keer uitgeweest ;)
4:45uur. 2uur geslapen, shit, opschieten!Snelnaar de trein gerend, gelukkig nog net gehaald. Geslapen in het vliegtuig en opeens in Auckland. NIEUW-ZEELAND!!!! Kia Ora e naumai haeremai ki whenua o Aotearoa!! Een nieuw begin, nu het begin van het eind.

WOET

Niels

F... U

Woet

Cheers mate ;)

sybe

haha te vet :) , zo te horen kom je niet meer terug :P

Died

No-one in the desert got swag's like Woet?

wederom vet verhaal man, over twee maandjes mag ik je eindelijk helemaal kapot knuffelen! maar denk daar nog maar eventjes niet aan, eerst ff flink aan de bak nog daar!

much love

sientje

ben naar zeeland vertrokken. Oud zeeland wel te verstaan. Zon, strand, B52 net ge -at (of hoe schrijf je dat) met een rietje.
Ga je nog jumpen Mietje. Ik kom tenminste altijd op mijn pootjes tercht
Kus Sientje

sientje

o ja
ook van oom Hans, Marlies, Buddy
(die enge hond die zo goed met katten op kan schieten zegt Marlies)

SIEN, Sieeeen SIIIIEEEEEEEEEN

Niels

Doe is gauw foto's van die 7 letters plaatsen dan! Er was toch wel een extra mannetje bij he you Tosser!?

Oh en 15 juli zit je in de Wakka Nikki Nikki? (zoek dat maar eens op in het Mauri!!:-p)