East Coast

77 verdiepingen in 43 seconden.Uitzicht over Surfers Paradise in de 'Q1', niet verkeerd.
Je kunt nog maar net over de luxe wolkenkrabbers de bergen zien.Meer dan luxe heeft Surfers niet echt te bieden. Uitgaan en surfen, dat isde dagtaak. Overdag hebben (Chris, Justin en ik) dan ook niet heel veel gedaan. Uitgaan gaat voornamelijk via een barcrawl, een ticketvoor 20 dollar waarbij jeentreein 5 clubs+ 5drankjes krijgt.

Dag 1) Maandagochtend 08:00 uur. Terug in Byron. 'Just watch some dvds for basic instructions and information about scuba-diving'. Ok.. Eerste 4 uur zitten staren naar een telsell versie van scuba-diven.Hoogtijd om het zwembad in te duiken enal ademend onderwatersalto's uit te proberen!Eerst de'ABC'check: Air, BCD (je opblaasbare luchtvest)en Clips.Trek een wetsuit aan en je bent klaar. Duiken is wel even wennen.Jeneigd snel omhoog te gaan. Verder is het belangrijk dat je regelmatig je oren laat knappen.

Dag 2) Dinsdagochtend08:00 uur. Zelfde procedure,meer toegepast gelukkig. Probleem van oefenen in een zwembad is dat je overal uitvergrote haren en andere a-relaxede tjak ziet..

Saint Paddy's day. Ieren en wannabe's genoeg dus groot groen feest door heel Byron.Ja, wat moet ik zeggen.. Was aardigbezopen,maargoed. Die dingen moeten ook gebeuren, ofzo =)
Welnaar mn zin gehad, wat natuurlijk het belangrijksteis..

Dag 3) Woensdagochtend 06:15 uur. Kater? Shithappens. Waterensnel ff koning broodje pindakaas/banaan, helaas geensambal.
Gelukkigwas het dive-centre om de hoek. Spullen pakken, auto in en 15 min naar 9 andere frisse gezichtenzitten staren. Eenmaalaan't strandchillden tientallen surfers em alweer keihard op de golven. Zonsopgang net geweest, zee begon testralen. Speedboot ingedoken eneindelijk op weg naar het echte werk.
Julian Rocks.Hoopje rotsenpaar honderd meter van de kust. Upesh uit India zag onderweg een aantal vinnen uit het water steken,snelnaartoe gevaren en uiteindelijk3 dolfijnen gespot die rustig aan met ons mee gingen zwemmen! Mooi gezicht.
Achterstevoren het water in en met een touw naar beneden. Meteeneen joekel van een schildpad gezien. Nietveel later ook een aantal roggen, wat wobbygongsharks,een leopardshark en als hoogtepunt een manta-ray!Deze zijn daar zeel zelden te zien, heeft deduikinstructeur 3 jaar gekost, zaghem nu met onsvoor het eerst. Hij begon helemaal te flippen =) OokNemo, lionfish, stonefish en een schildpad dierustig aaneen kwal op zat te eten die netzo groot als hemzelf was (heb gehoord dat kwallen dat niet eens kunnen voelen,maargoed)
Duiken is echt indrukwekkend. Het is zo mooi al datkoraal en die duizenden kleurrijke vissen te zien!Mooiste moment was toch wel het slow-motion meezwemmen met die manta-ray, die hem echthard zat te chillen. Uber-Australiër.(Toch zonde dat soortgenoot de stingray held SteveIrwin het leven heeft gekost. R.I.P) 11 uur 's ochtends terug, kapot..
Aantal tours geboekt met reisorganisatie Peterpans. Hierdoor een goldcard gekregen waardoor ik elke avond gratis eten had in Cheeky's. Weer gehoolahooped tegen een aantal mensen, deze keer Nimbintrip gewonnen. Was daar al geweest, dus weg gegeven aan 'Q' (Hugh Breoli) een Ier die ik met Paddy's day ontmoet had.

Dag 4) Donderdagochtend 06:15 uur. Deze keer iets fitter. Zelfde procedure, onder water nog wat oefeningen toegepast bijvoorbeeld wat je moet doen als je geen lucht meer hebt e.d.
Weer zoveel moois gezien, nu lekker comfortabel met de onderwaterwereld. Deze keer een inktvis, een grey-nurse shark en een eel gezien.

Perongeluk op format gedrukt, 150 foto's verloren. ****. Fiets gepakt en als een malle geprobeerd zoveel mogelijk foto's terug te pakken. Weer eten in Cheeky's, deze keer een mountainbiketrip gewonnen. Begon die tent wel chill te vinden =) Om half 5 's ochtends naar 'the lighthouse' gelopen voor de zonsopgang. Duurde een uur om er te komen, maar het was het zeker waard.Paar mooie foto's kunnen maken.Moe! Damn..

Byron Bay bye bye, Hello Brisbane!
Gezellig stadje. Het moment dat ik in het centrum kwam voelde ik me thuis. Veel groen, relaxede sfeer, veel live-muziek en niet te druk. Gekke is dat Brisbane een miljoenenstad is, merk je niet zoveel van.
Aan het eind van de middag Chris en Justin tegengekomen op 'Streets Beach', een zelfgemaakt strand. (Brisbane ligt namelijk aan een rivier) Leuk om weer ff met hun op te schieten.
Teruggelopen via de 'Botanic Gardens'. Vol methoge palmbomen, vijvers met bizarre vogels, tropische planten en (met name) Aziatische toeristen die met hun James Bond Canons letterlijk alles zitten te fotograferen. Rond vijf uur gaat die hele stad daar los. Overal zie je joggers, fietsers enlocals die potje cricket of Australian football spelen. Terecht, ik zou ook moeten sporten als er om de 2 winkels een MacD, KFC, Subway, Hungry Jacks, Red Rooster of the Pie shop ziet.

's Avonds paar keer wakker geworden omdat naast het hostel een keiharde bass van club 'Birdee Num Num' de oren van je hoofd knalt.

's Ochtends nogal duf naareen Koala-sanctuary geweest. Supermooie dag gehad. Begon goed met Afrokippen =) (Ali-G: 'Is that actually an animal?', zie foto's) Later nog naast kangaroos gelegen, box gedaan met een kleine joey in de buik van mama-kangaroo. Verderook metwombats, snakes, en natuurlijk koala's. Eentje vastgehouden, kneep eerst hard in mn tepel, heb em dan ook keihard teruggepakt.
Dag later gewerkt voor een net nieuwe club die dezelfde avond voor het eerst geopend werd. Linnen tassen gevuld met chocola, een champagnefles, 1gb usb-stick en nog wat flyers e.d. 3 uur bezig geweest voor een 100 dollar bartap, niet verkeerd ;)Later op de dag potje gevoetbald: Uk versus de rest van de wereld, mooie pot.
Weer veel mensen ontmoet, gezien en gedaan, veel gewandeld (?) en naar mn zin gehad in Brisbane. Leuke stad.

Rainbow Beach, bekend om zijn langstegolfvan Australië. Verder..Niks te doen. Het is eigenlijk gewoon het vertrekpunt naar het grootste zandeiland ter wereld: Fraser Island.
Eerst altijd evenspullen dumpen,kamergenotenbegroeten en even later de omgeving checken. Leuke aan Rainbowwas datiedereen vol energie zat, of van Fraser of naar Fraser. Vroeg opgestaan voorgratispannenkoeken a la hostel 'Dingo's. Later op de dag een introductiefilmpje gezien over Fraser. Wat te doen als je een dingo ziet: Sla je armen over elkaar heen, loop rustigachteruit. (??) Onzin, een dingoisgewoon een oranje hond.. niks bijzonders, behalve hetfeit dat ie wild is.Desalnietteminwel mooi om te zien natuurlijk.
Na nogeen potjevoetbal mnvoet gekneusd.. Goed begin voor Fraser.Gelukkigcross jevoornamelijk rond in je 4x4.
VanLake McKenzie tot dechampagne-pools enIndian Heads, het is allemaal mooi. Moet wel beetje mazzel hebben met het weer, watin ons geval helaas een magere 30 graden was met een blauwe hemel.
Met7 jeeps (70man) over dateiland gecrossed.'s Avondsi-pod inpluggen inde jeep,raam open en klaar voor eenbeachparty.Wereldwijde drankspelletjes geleerd. Van 'slap the goon' tot 'Flunkelball' (?) Gekampeerd dichtbij een shipwreck die erbijzonder uitzag's avonds ondermiljoenen sterren! 2xzonsopgang gezien. Kwam voornamelijk omdat werekening moesten houden met eb en vloed.
Leguanen, kookaburra's,sea-eagles, minischildpadjes en dingo's.Fraserwasmaaaster!

Terug in Rainbow. Voet weer genezen, tijd voor een re-match. Iets later een afterpartymet 3 gitaren en70 man,supergezellig.

De Noosa Everglades.3daagse kanotocht doordeze mooie wateren.Omringd door mangrove,moeras, regenwoud enhier en daar eengrote roofvogel. Slapen tussen de mossies (mosquito's) en wierrook in een bushcampaan de rivier.'s Avonds kampvuur met gitaar. Opstaan met Deathmetal..MetDiederik van der Burg (aka Jesus, zie foto's)een boom ingeklommen en vanong 8 meter hoog de rivier in gesprongen. Verderaan wal weer box gedaanmetkangaroo+ joey, een aantal grote spinnen en een 3 meter lange python. Gloep..

Na dit mooie avontuureen aantal dagen verblevenin het dorpje Noosa. Groenste plekje tot nu toe. 10km gelopen door een nationaal park,wilde koala gespot en mooiezonsondergang gezienvanuitHellsGates.

Vroeg opstaan om zo samen metJustin te gaankayakken.Mooiom te zienhoe de rivier aansluitmet de zee.Latermet kayak degolven in gegaan: surfkayakken.Oog in oog gestaan met een pelikaan (damn, die beesten zijn groot!) en paard gereden op het strand.

BijPeterpans nog een aantal vluchten geboekt naar Alice Springs en Sydney.Tour naar CapeTribulation (salty's) en Uluru,theolga's en kingscanyon bij AliceSprings.

Nachtje overblijven in Herveybay,lekker even op het strand gelegen. Heet? damn..

Toen was er'Town of 1770' en Agnes Water.2zeer kleine plaatsjes.1770 is het jaar waarin CaptainJames Cookals eerste europeaan de oostkustontdekt had.(google)

Regen, regen ennog meer regen. Hetzit niet mee methet Australisch weer.Eerst debosbranden en overstromingen,sharkattacks, tijdje terugeen aantal orkanen en nu niet normaal veel regen.Regenseizoen is voorbijdusis nogalapart.Maar voor surfenmaakt het niks uit.Longsleeve aan, board huren endande hele dag wachten voor die'perfect wave'. Wel beetje druk in verband met Pasen. Files inde golven. Moeilijk om als beginner een golf te pakken als20 locals hetzelfde aan het doen zijn. Rule number 1:'Respectthe waves. These waves havebeen travellingfor a long time. Never interrupt a surfer who'scatchingit.'

Ok...

Dan nog maar even geskimboard, ook supertof.

Net aangekomen in Rockhampton, Australisch grootste beefcapital.Straks met de nachtbus naar Airlie Beach omzo vanuit daar naar de Whitsundays te gaan.
Nog maar eenpaar weken inOZ. Gaat veel tesnel. Wat ik merk is dat je jesnel op je gemak voelt waarje ook bent. Ookis het makkelijk om een gesprek tebeginnen met een wildvreemde.

Voel mezelfgewoon beetje veranderen. Ben nog steedswel de Woet natuurlijk.

Beste van deze avonturen is misschien dat ik eindelijk... mijn surfhoofd waar heb gemaakt =)

XXX WOET!!!

Niels

... Kippenvel... Wil ook weer!

Geniet ervan, wanker! Spreek je snel!

margriet

hai neef

Je vermaakt je goed, begrijp ik . Geniet van alle avonturen, wij lezen wel mee.

Groeten van Jan en Margriet

sybe

kerel, het blijft vet om je verhalen te lezen!
ik wacht op de volgende ;).

we moeten snel even bellen met skype man! even keer afspreken !:)

later

Roald

Echt vette foto's en mooie verhalen man! ;)
Ik ben super jaloers op je!
We spreken elkaar vast nog wel een keer op skype.
Veel plezier!

Later!

Died!

once again, lovin it! :D je schrijfstijl is echt maaaaster boy!

much love!

Denny Boelens

G'day Wouter!

Je hebt hele leuke verhalen geschreven tijdens je verblijf in Oz die ik met veel plezier en jaloezie heb gelezen. Moet een waanzinnige ervaring geweest zijn die je never zal vergeten. ;)

Ben dan ook reuze benieuwd naar je avonturen in nog een stukje Down Under, New Zealand.

Take care!

marloesoe

joooooooooooooooooo wouter wat nice heb je het daar! genieten! kusjses marloes

rosuldir