Sfeer

Baron Christian von Klopmann, aka 'The man with the plan'. 25 jaar, brak-engels, mede daarom een hilarische gast. Samen met hem de Greyhound naar Coffs Harbour genomen.
Coffs is amazing. Niet teveel mensen,een prachtige omgeving, gezellig centrumen ...'the Jetty' (een superlange pier).Met gitaar en goon heb je daar ongetwijfeld een geslaagde avond. Dit hebben we dan ook 4 dagen lang gedaan. Met muttonbird island aan de horizon, orion boven je en dolfijnen/zeeschildpadden/stingrays onder je, is the Jetty een geweldige plek.

'S ochtends vroeg samen met Chris de fiets gepakt en de omgeving gecheckt. Van het regenwoud in de Botanic Gardens tot de Big banana (icoon van een attractiepark). Fietsen is chill :)
'S avonds Justin Preston ontmoet. 21 jaar, geweldige kerel (misschien beetje mooiboy).Ook Steve, 19 jaar(aka Steeeeeeeeeve, the lion)ontmoet.Met zn viereneen hardcore-barbie gehad met kangarooen25 cm steaks.
Volgende dag uitje naar'pet-perpoise' (soort dolfinarium) Waar je dolfijnen,zeeleeuwen,pinguins en zelfs kangaroos en kakatoes kon voeren. Later op de dag naar het strand geweest engezwommen naar een klein eilandje 200 meter van de kust. Daar vonden we schelpen en stukken koraal ten grootte van je hand.

Minpuntje - camera kapot. Daarom ff geen foto's (Kan van Chris foto's krijgen).

Toen was er Byron bay, het beginpuntje van de Gold Coast. Toerisme begint hier toch echt zichtbaar te worden. Als je wilt uitgaan, doe het in Byron. 24/7...
Verder is het een mooie plek, misschien wat minder natuur maar daarom niet minder mooi. Een dagje naar 'the Lighthouse'was zeker de moeite waard. Een aantal dolfijnen zien zwemmen in de golven (!!!)
De groep word steeds groter. 4 girls van Stockholm, 4 girls van British Colombia en 1 girl van Denemarken joinen de groep. Met hun elke dag gerelaxed op het strand, af en toe met een aantal gasten potje gevoetbald (losers..), beetje gitaar gespeeld, gedoken van een gestrand schip, beetje gesurfed en misschien iets teveel uit geweest. Surfen is echt tof, het is wel moeilijk. Gewoonpuur oefenen en aan een local een paar aantal handige vragen zoals de beste plekken voor een beginner en wanneer je moet staan enz. Ik hou het bij een surfboard huren ipv lessen. Dit is maar 15 dollar per dag.Dit heb ikmet Chris en Justin gedaan enis supertof.

Donderdagavond live, Wouter (Will) Haverkort, gratis entree :) voor ong 150 man opgetreden tijdens een barbie. Was echt tof, nog steeds van mensen die ik niet ken leuke reacties gehoord. Ook voor het eerst in mijn leven gevuurspuwd.
Dagje uit naar Nimbin, het raarste hippie-dorp dat ik ooit heb gezien. Chris heeft van een vrouw met een baard een kleine djembe gekocht, veel gejammed, echt mooi.
Laatste avond, uitgaan in Cheeky Monkeys. (voor Chris: Was? Chicken Monkeys?..) Ze gaveneen gratis scuba-dive weg twv 350 dollar. Door simpelweg kop of munt te kiezen (bij een fout antwoord een kledingstuk uittrekken) heb ik deze dive weten te bemachtigen. Mwuhahah.

Byron vaarwel gezegd, volgende plek is Surfers Paradise, Queensland,de Gold Coast.Dit stadje is niet zo groot maar wel megahoog.Tientallen Wolkenkrabbers stijgenboven je uit.Steve vertrok helaas naar Sydney, ik zit hier nu nog met Chris, Justin en 4 Zweedse meisjes. Er komen nog 5 anderen van Byron Bay binnenkort.

Het was de laatste 2 weken wat meer stedelijker maar het was echt supergezellig. Veel gezien en gedaan maar ook veel gerelaxed. Aanstaande maandag begin ik met de duikcursus, dit duurt 4 dagen. Hierna ga ik door naar Brisbane.

Vanaf Port Macquarie ben ik begonnen te reizen met anderen. Ben al een tijdje niet meer alleen geweest. Binnenkort gaan ook Chris en Justin in Brisbane blijven. Zij blijven een jaar in Australië dus ze gaan hier werk zoeken. Ik probeer onderweg naar Cairns en in Cairns weer te woofen (werken voor accomodatie in hostels) of een dagklus te werken waar je aan het eind van de dag gewoon uitbetaald wordt.

Tot snel!!

XXX Woet

Btw: Ik heb een nieuwe camera gekocht dus binnenkort komen weer een aantal foto's.

Reacties

Reacties

sieber&pappor

Sieber komt net trug uit Paris met 27 franse meiden Heeft net een reis naar brazilie gewonnen omdat hij 10x een bal hoog kon houden ik won net een flatscreen van 5 meter breed. Denk je soms dat wij niet zulke zaken kunnen verzinnen.
xx Sybe en je vader!

Deedz

AAIGHT die TV van Herman is echt vet man, met mijn BluRay speler erbij =D damn chille films gekeken waarin meer zweedse dames spelen dan men kan fantaseren..

(L) Died!

Deedz

nee man ff serieus, super vet verhaal :) ik verveel me nog steeds, ben nu op zoek naar Snowboard Instructor Courses in Canada of Nieuw Zeeland maar die kosten nogal wat, 7000 pond voor 11 weken en ik wil een jaar in totaal.. dus moet ff kijken wat ik dan wil. :P veel plezier nog man!

(L) Died!

Anne

Hé lieverd!

Het blijft leuk te lezen wat je zo allemaal doet daar in verwegistan.
Rustig aan he met je uitgaansleventje? haha.
Geniet & tot in augustus!

Dikke kus.

Marian

Hey Woet,

Mooie blog weer, ik geniet ervan.
De pc van Herman en Corrie is gecrashed, ze hebben Vic omgeluld om vanavond te komen repareren (geslijmd met de belofte van heerlijk eten enzo)
De Fluitjevrouwen hebben morgen weer het jaarlijkse eetfestijn bij Akkelies (Rob kookt) en Herman eet dan kip met Dirk.
Verder zijn ze( H en C) Synia's verjaardag vergeten, dat is wel weer een beetje jammer, komt nooit meer goed. Syn zit inmiddels in een zware depressie.
Enniewee, jij begint met een duikcursus, vet leuk man, wil ik ook wel!
Luuk (van Mieneke en Jan-Willem) is ook aan het backpacken en heeft gisteren op de Fuji-eilanden zijn duikdiploma gehaald.
Ik zou zeggen, keep up the good work qua schrijven hier!

xxx

Rutger

Te jaloers... 4 zweedse meisjes.

Maar mooie verhalen. Mooi dat het goed met je gaat.
Maar hoezo: "potje gevoetbald (losers..)"
Voetbal kent geen verliezers!! ;-)

Veel plezier.

knulla! (vraag maar aan je blonde metgezellen wat dat betekend.

Niels

Je moet ook niet gaan zwemmen naar dat eilandje met je camera in je zak. Niet handig...

Keep up the good travelling/chillin'/writing/guitarplaying/surfing/zweedse-chickies-versieren work!

Later!

rita

ha neef,
hier komt een reaktie van je tante vanaf de top of the world naar downunder. Volgens mij vind je het bij jou veel mooier, en wil je nooit meer terug. But Holland misses you! groet uit Deventer, mooiste stad ter wereld..

petran

heel vet!

wim en fonnie

over 12 jaar gaan wij met pensioen en schrijven dan vet chille verhalen uit Australië en mailen vanuit onze camper! Jij bent slimmer en doet het nu. Geniet ervan!
Je vader verloor vroeger zijn fietssleutel in de Loosdrechtse plassen dus valt die camera best mee.

tonnie

lieve Wouter, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.Je wordt al echt een reiziger met al dat engels doorspekte nederlands.Het heeft even geduurd van mijn kant ,werd een beetje belemmerd om zo inhet openbaar te schrijven.(denk ik).Vind het wel heel leuk om je reis zo te kunnen volgen.Ben je inmiddels in cairns aangekomen ?Heb je genoten van het duiken?Sjoerd was er helemaal wild van .Die heeft tijdens zijn stage op bonaire leren duiken.Hier is alles gewoon!!!Selie is weer vreselijk aan het verharen en ik heb een trimster gevraagd haar kaal te scheren maar dat vond ze niet zon goed idee,dan zou ze alleen maar een nog dikkere vacht weer krijgen. Maar wat dan wel?Dat hoop ik morgen van haar te horen ,dan loop ik er even heen met hond en thijs en lieke.Het is het weekend prachtig weer geweest,niet zo warm als bij jullie maar voor hier prima tuin weer. Morgen wordt het al weer anders en iemand hoorde ik zelfs over sneeuw en hagel praten, dat geloof je toch niet! Vrijdagavond met de dames bij marian lekker gegeten en geklaverjast.Twee euro gewonnen, ja ik kan het ook!!Maar hier moet het in een potje, niks zelf houden!Nou ,laiverd , veel plezier daar en tot horens.

anneke

G'day mate,

Ik kan het niet laten om je even gedag te zeggen, heerlijk dat je het naar je zin hebt. je ziet en maakt de goede dingen mee, harstikke goed, genieten maar!Je zit goed..ik mis aussie nu wel, ik ga naar Bali 2 juni, nog even geduld dus, ben dan in de buurt en warmte. hier is het ronduit koud! Heel veel plezier, ik zie uit naar je volgende verhalen en foto's, groetjes uit Schouwerzijl, @nneke

sientje

Heb net al je nieuwe foto's bekeken: kusje wombat, kusje dolfijn, kusje kangaroo, kusje papagaai....
Nou, eh ... met met mij gaat het ook goed. Het baasje aait mij elke dag.

tot snel dan maar...

sientje

kusje?

Hans & Marlies

Hey Wouter,

Have fun!!

Neef Kees

Hey woet,

effe berichtje van je Chinese neef.. Klinkt super allemaal man!:D Foto's zien er ook geweldig uit.. geniet ervan en see you in Hong Kong gozerrrr

Flow

Klinkt zeer chill allemaal Bad! Goeie verhalen. Het is vandaag voor het eerst hier weer een beetje echt lekker weer. Zeg, maar het weer dat jij al anderhalf maand hebt, alleen dan kouder.
Ik las dat je al voor 150 man had opgetreden, dus als je een volgend optreden hebt, vliegen wij wel even over. Ik denk dat Windy Afternoon wel een hit zal worden daar ;)

Wij zijn met de band gewoon met z'n drieen aan het repeteren en vaak doen we maar wat. Dus de vooruitgang is net als bij veel eerdere repetities gewoon vrij weinig. Die nieuwe Henk waar Bart mee zou aankomen voo op de gitaar heb ik nog steeds niet gezien, dus zal wel weer niet heel veel worden. Misschien later.
Want wist je al dat Bart op kamers woont? Ergens in het sfeervolle Selwerd en met noodles-etende rare medebewoners. En hij zit bij een studentenvereniging; Cleopatra. Bart gaat lekker dus.

Ikzelf doe wat leerpogingen, wat nog best ok gaat tot nu toe. Zit nu weer druk concierge te spelen in de Blauwe Schuit. Maar alles klinkt altijd redelijk saai hier vergeleken met jou avonturen. Maar gaat verder wel goed hoor. Lekker een beetje voetballen. Ik zit weer bij het 1e, maar we verliezen nog steeds veel. Ondanks het feit dat Darwinkel, (de Darwinkel van FC Grun) nu onze trainer is. Is een relaxte gast, hij is postbode nu van beroep en lust graag een biertje. Dus dat zit wel goed. Ben nu al fan. Ik zie mijn toekomst al voor me.

En trouwens, ik weet niet of ik dit al had verteld, deze man heeft na 284 lessen z'n rijbewijs gehaald! Afrijden ging opeens goed, dus misschien komen we ook wel naar Australie gereden voor een leuk optreden voor wat Aboriginals. Lekker in onze tank.

Ik zal vast wel weer wat leuke dingen vergeten te vermelden zijn, maar die schrijf ik wel weer. In ieder geval veel plezier met vuurspuwen/duiken/chicks/ingredience/lokals/bier/chillen en weet ik veel wat nog meer!
See you soon! Be cool!

X Flow

Marian

Hoi Woet,

Tis Pasen en Herman kwam op het idee om de hogedrukspuit aan mij uit te lenen met de bedoeling het terras op te leuken.
MAN O MAN wat een zooi heb je daarvan!:)
Bagger en nog eens bagger dus.
Enniewee, soms moet iets eerst lelijk worden om het mooi te krijgen.;)
Alles goed met jou?
Mooie foto's weer!

groetjes

anneke

hallo Wout,

Wat leuk dat je Coffs hebt ondekt, waar je naartoe bent geweest ken ik goed. zo leuk on jou verhalen te horen/lezen, je bent een heerlijke reiziger, straks duiken , harstikke leuk, het weer zit jou mee, coffs was sinds 11 jaar heel natjes hoorde ik van Chris, geen natte voeten gehad, misschien was je de dans ontsprongen, ok!
Heel veel plezier verder, komende weken, mooi dat je alles zo intens beleefd!! wij genieten ook van een zomerse pasen, het ga je goed, doeg groetjes uit schouwerzijl van @nneke

tonnie

laiverd, wat heb je weer een leuk verhaal geschreven!En zo uitgebreid, dat je daar de tijd voor neemt is voor ons natuurlijk heerlijk, kunnen we weer jaloers worden.Hier hebben we vandaag koninginne dag gevierd.Eerst de markt in winsum (van alles gekocht natuurlijk)Daarna nog even naar groningen met anneke,waar ik hoorde van een aanslag(poging) op de bus met de kon.familie.Zon raar bericht maar wel waar.Blijkt iemand met een auto heel hard door dranghekken en toeschouwers te zijn gescheurd om bij de bus te komen,dat is net niet gelukt maar van de toeschouwers zijn een aantal mensen overleden.Wie had dat gedacht,dat zoiets mogelijk is,ziek!!
Ben je trouwens nu in de herfst van australie beland en merk je daar wat van?Want in juli is het toch winter?Misschien zit jij zover noordelijk dat je niets van koning winter merkt.Hier is het over het algemeen lekker zomers weer,savonds koelt het wel snel af en soms is de wind koud,en het is hier nog steeds droog,een klein buitje van 10mm en daar moeten die arme plantjes het maar weer mee doen.Maar je mist echt iets aan mijn blauwe regen en roze clematis,dat is nu een en al bloem en geur, geweldig.Nou , voorlopig is dit het wel weer.Hoop dat je zo blijft genieten van alles en dat we je nog zullen herkennen als je weer thuiskomt!! liefs tonnie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!